söndag 30 september 2012

Lördagkväll på Söder.

Igår var det spelning på Fritidsgården Duvnäsgatan här på Söder.
Temat för kvällen var singer-songwriter, och vi var tre stycken som skulle spela fyra låtar var.
Först ut var Michael "Micha" Shevarjov, som sjöng egna låtar på engelska.
Sedan sjöng Getty Domein (som var med i Melodifestivalen för ett par år sen) låtar på b la franska, kompad av en skön gitarristgubbe i hatt och rutiga byxor.
Sist ut var då jag. Hade egentligen tänkt livepremiära min nya elgitarr, men det visade sig att Duvnäsgården hade köpt in nya akustiska gitarrer, så jag fick låna en av dom. Då har man ju fördelen att om man spelar fel, kan man alltid skylla på ovana med gitarren.
   Min gamla medmusikant Tove kom och tittade på spelningen, och efteråt gick vi alla ut och drack öl. Det var en fin kväll med spännande möten. Inspirerande.

Låtlistan:
Frågan huruvida allt är utvunnet här / Jag har sprungit och nu nått fram / Bonnie & Clyde / I det tysta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar