söndag 30 januari 2011

pusselbitar

vi lägger ett pussel
en miljard bitar
en del passar in

andra känns som nitar

livet är som ett pussel

bit för bit faller på plats
man tror sig se ett motiv

först diffust
sen tydligt
men när man är klar i ett hörn
lossnar bitar
i ett annat
man blir aldrig riktigt klar
och man måste vara insnöad
om man tror det finns
några enkla svar

och alla människor vi möter
är som pusselbitar i sig
en del passar in
andra har former 

vi inte förstår
en del vill vi gärna ha med
men dom glider ur handen
andra vill vi helst glömma bort
men dom dröjer sig kvar
och vägrar rinna ut
i sanden

jag lägger ett pussel

precis som du
du lägger ett pussel

precis som jag
jag tror jag passar in i ditt
jag tror jag ser
vart jag ska ligga
så låt mig falla på plats
låt mig falla på plats
låt mig falla på plats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar