lördag 21 september 2013

du har aldrig gjort mig besviken
jag har aldrig haft några förväntningar
jag har aldrig ställt några krav
sånt försöker jag sluta med
istället slappnar jag av
och tar saker som dom är
 
vi är stämda i samma tonart
vi rör oss i samma takt
du är inte min och jag är inte din
vår relation är inte svart eller vit
den har inte ens ett namn
men jag dansar alltid fram
när jag känner ditt beat
när jag känner ditt beat
 
jag tog mitt pick och pack och flyttade
och jag kom fram till en ny stad
men det enda jobbet som fanns
var på stadens stämpelfabrik
alla jagade sin egen svans
och den andra typen var den andra lik
 
vi är stämda i samma tonart
vi rör oss i samma takt
du är inte min och jag är inte din
vår relation är inte svart eller vit
den har inte ens ett namn
men jag dansar alltid fram
när jag känner ditt beat
när jag känner ditt beat
 
vi har aldrig inlett nåt
då kan det väl aldrig ta slut?
livet ska inte vara som en brottningsmatch
det ska vara som en dans
 
vi är stämda i samma tonart
vi rör oss i samma takt
du är inte min och jag är inte din
vår relation är inte svart eller vit
den har inte ens ett namn
men jag dansar alltid fram
när jag känner ditt beat
när jag känner ditt beat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar