torsdag 31 maj 2012

idéer

mina idéer
jag vill skriva tills jag spricker
ändå känns det som om jag håller igen
… igen
mina idéer
sliter sönder mig, men håller ihop mig
för mig framåt, för mig bakåt (var det inte johann strauss d.y.
som skrev ”en vals för idéer”... en-två-tre, en-två-idé)
dom räddar mig och dom förgör mig
dom gör allt på en och samma gång

mina sinnen
jag tar in allt jag orkar och allt jag kan
eller nej, det är nog inte riktigt sant
… det är nog lögn
för vissa dagar…
tar jag medvetet inte in nånting alls (inget)
jag kan fastna framför en skärm (en skärm är ett av människan
skapat ting som kan ta nästan alla timmar ett dygn har att ge,
så var på er vakt)
andra dagar tar jag faktiskt in allt jag orkar
allt jag kan
små sporadiska försök
att ro idéer i land

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar