lördag 8 oktober 2011

bonnie & clyde

kom inte till mig och säg
att allting är som det var då
då förde vi ingen annans talan
då talade vi bara för oss, vi två

allting stod klart igår kväll
ingen är villig att stå sitt kast
då gav jag ett löfte till mig själv
att bli den siste som åker fast

när det plötsligt blivit brottsligt att tänka efter
då förvandlas jag till clyde
när det plötsligt blivit brottsligt att tänka efter
flyr jag som en jagad härifrån

känn mig, vet vad jag vill
att våra tankar ska få ströva fritt
vet inget vackrare här på jorden
än att känna, tänka, säga vad man vill

allting stod klart igår kväll
ingen är villig att stå sitt kast
då gav jag ett löfte till mig själv
att bli den siste som åker fast

när det plötsligt blivit brottsligt att tänka efter
då förvandlas jag till clyde
när du plötsligt säger att du faktiskt håller med mig
då förvandlas du till bonnie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar